WIL JIJ ….
Weten waarom social media gewoon bij je functie horen?Weten welke social media jij kan gebruiken?Weten hoe je zichtbaar wordt met social media?Weten waar je inspiratie voor berichten vandaan haalt?Weten hoe je de juiste volgers krijgt?Weten hoe je tijd kunt besparen met social media?
Wil jij outreachend en preventief, informele netwerken en collectieve voorzieningen kunnen ondersteunen?
En zou je daarbij social media als middel willen inzetten?
LEES DAN VERDER!
Of meld je direct aan voor deze online training!
Wil je wel maar heb je koudwatervrees en weet je niet goed waar je moet beginnen?
“Ik vind het best eng maar wil toch ook niet achterblijven.”“Ik wil aansluiting blijven houden met mijn doelgroep.”“Ik snap dat het belangrijk is dat ik zichtbaar word”
“Niets kunnen doen met social media heeft gevolgen.”
Klopt! Want ook jouw doelgroepen zijn online te vinden en dat geeft je dus nieuwe mogelijkheden. Alleen … als sociaal werker heb je meestal niet geleerd hoe jij jezelf en jouw werk moet “verkopen” aan de buitenwereld.
Ik heb die fout zelf ook gemaakt, met vergaande consequenties.
Hierboven zie je de mensen waarmee ik als opbouwwerker werkte. Ze komen op de foto, voor in de krant, omdat ze hun buurthuis wilden redden van een dreigende sluiting, wat ze is gelukt! Het klinkende resultaat was dat het buurthuis in 2012 is gered.
Dat ging niet vanzelf. Ik stimuleerde en coachte ze in dat proces en was dus belangrijke steun voor ze. Hier maak ik een foto van ze, terwijl ik hen sta op te jutten om vrolijk en strijdlustig op de foto te komen. Maar …. Ik had er natuurlijk zelf ook tussen moeten staan!
Dat ik niet zichtbaar was, letterlijk, werd me aan het eind van dat zelfde jaar zwaar aangerekend toen ik een negatieve eindbeoordeling van mijn manager kreeg. En dat deed pijn.
“Blijf jij ook liever op de achtergrond?”
Helaas, die tijd is definitief geweest! Het wordt nu van je verwacht dat jij als sociaal werker je podium pakt. En social media gaan je daarbij helpen.
Wat gaan social media jou brengen?
Social media gaan je helpen beter zichtbaar te worden, relaties te verdiepen en anderen te laten zien waar jouw kracht ligt. Dat zal er uiteindelijk voor zorgen dat je werk er leuker en beter van wordt.
Je gaat gezien worden …
- door je klant, die er zekerweten al lang actief is en de relatie die je samen al had, graag wil verdiepen.
- door je werkgever, die jouw grotere zichtbaarheid gaat gebruiken om aanbestedingen binnen te halen (waardoor jij dus jouw baan kan behouden!).
- door collega’s en ketenpartners, die goed op de hoogte willen zijn van wat je allemaal doet en van wat jouw meerwaarde is, zodat je de juiste klussen krijgt.
- waardoor jij ook gelukkiger wordt, want je gaat leuker werk doen!
“Social media hebben mijn sociaal isolement als sociaal werker doorbroken!”
Want er ging een wereld voor me open. Buiten mijn werkgebied bleken nog veel meer leuke interessante mensen te zijn, die ook met het vak bezig waren en waar ik van kon leren. Ik ging beter de ontwikkelingen in welzijn volgen en daar over mee praten. Ineens bleek dat anderen mij ook interessant vonden. En ze wilden met me samenwerken! Wauw!
Dat wauw-gevoel, dat gun ik jou ook.
* Hoe mooi zou het zijn dat je de relaties die je dagelijks hebt met je doelgroep kunt verdiepen zonder dat je bij elkaar op bezoek bent? Dat je weet wat er in de levens van je doelgroep gebeurd en jij deel uitmaakt van hun informele sociale netwerk.
* Hoe mooi zou het zijn wanneer je vol trots kan laten zien wat jouw aandeel is in de resultaten die anderen dankzij jou bereiken?
* Hoe mooi zou het zijn dat jij vol zelfvertrouwen jouw expertise onder de aandacht brengt, zodat de juiste klanten naar je doorverwezen worden.
* Hoe mooi zou het zijn dat je de verhalen achter de cijfers uit je rapportage kunt laten zien. De verhalen van de mensen die blij zijn met wat jullie samen hebben bereikt, maar ook de weg er naar toe, het vaak zo onzichtbare proces inzichtelijk maken.
* Hoe mooi zou het zijn dat raadsleden weten wat jij en je collega’s in de samenleving betekenen, zodat ze voor je gaan knokken als de begroting van het sociale domein behandeld wordt?
“Ook de meest twijfelende collega is inmiddels begonnen iets te doen op dat gebied. Meestal door actief te worden op Facebook. Zelf heb ik in de benadering van bewoners ook nu daadwerkelijk profijt van het aanwezig zijn op Facebook. Een enkele keer leg ik contact met een bewoner in het werkgebied waar ik actief ben, maar nog vaker gebruik ik het om het contact wat ik “‘in real life” heb gelegd met een bewoner, via Facebook te voort te zetten. En zo heb ik mijn eigen digitale variant van present zijn in de wijk ontwikkeld.”
Andre Loskamp (oud-)opbouwwerker Raster Groep, Deventer
Echt, het kan! Jij kan het ook bereiken! Wellicht moet je nog wel even een drempel over, moet je weten wat social media zijn en leren hoe jij ze kan inzetten, met volop zelfvertrouwen omdat je weet dat het je lukt. En daar ga ik je mee helpen!
Want wat jij nodig hebt is:Weten waarom social media gewoon bij je functie horen.Weten welke social media je kan gebruiken.Weten hoe je social media optimaal inzet om zichtbaar te worden.Weten waar je inspiratie voor berichten vandaan haalt.Weten hoe je de juiste volgers krijgt.Weten hoe je tijd kunt besparen met social media.
De oplossing!
Dat ga ik je allemaal leren in de online basistraining Social media voor sociaal werkers! Je krijgt 7 online modules, 10 instructievideo’s, een massa tips (speciaal toegespitst op het sociaal werk), een eindtoets en natuurlijk een werkboek.
“Ik ben echt heel blij met wat ik geleerd heb en steeds meer ga toepassen.”
Irene van Donselaar-Hollanders, opbouwwerk Geldrop – Mierlo
Dit zijn de resultaten na de online basistrainingJe weet waarom social media gewoon bij je functie horen.Je weet welke social media je kan gebruiken om dat duidelijk te maken.Je weet hoe je social media optimaal inzet om zichtbaar te worden.Je weet waar je inspiratie voor berichten vandaan haalt.Je weet hoe je de juiste volgers krijgt.Je weet hoe je tijd kunt besparen met social media.En vooral …Je weet wat je vanaf dan moet doen!
Waarom is dit dé social media training die perfect is voor jou?
- Deze training sluit naadloos aan op jouw dagelijkse praktijk als sociaal werker. Je gaat uit van jouw mogelijkheden, jouw doelgroep en van jouw te bereiken doelen zoals die in je werkplan staan.
- Je kan de training in je eigen tempo en op een zelfgekozen plek volgen. Met het werkboek er naast heb je alles in handen om zelfstandig je kennis en vaardigheden te vergroten.
- De training is gebaseerd op de vragen, ervaringen, twijfels en successen die andere sociaal werkers met mij hebben gedeeld, in de social media trainingen die ik de afgelopen 7 jaar in heel het land heb gegeven.
- Dat koppel ik aan wat professionele social media managers en online community managers in hun opleiding mee krijgen. Betrouwbare informatie, overgoten met een sociaal werk sausje.
Wie ben ik?
Mijn naam is Hans Versteegh. Ik ben zelf 25 jaar werkzaam geweest in de uitvoering van het sociaal werk en heb met vele doelgroepen gewerkt. Als sociaal werker ben ik zelf ooit verrast door de mogelijkheden van social media en de kansen die ze bieden. Ik weet dus waar ik het over heb, ik spreek de taal van het sociaal domein en ben geen snelle jongen die je even zal zeggen hoe het moet.
Met Welzijn 3.0 en de Social Social Media Academie is het mijn missie alle sociaal werkers in Nederland kennis te laten maken met de mogelijkheden en kansen van social media in het sociaal domein.
Zoals veel sociaal werkers stond ik liever achter de fotograaf van de krant, wanneer de wethouder bloemen kwam geven aan bewoners die iets hadden bereikt. Terwijl ik wel het hele proces er naar toe had begeleid.
“Het gaat toch niet om mij?”
Dat riep ik regelmatig. Herken je dat? Mij koste dat uiteindelijk mijn baan omdat mijn manager mij er op afrekende dat ik letterlijk niet zichtbaar was.
Door schade en schande heb ik zo geleerd dat je er zelf voor moet zorgen dat je zichtbaar bent en dat anderen je niet alleen moeten kennen maar ook precies moeten weten wat jij te bieden hebt.“
Ik begrijp jouWanneer jij er tegenop ziet om jezelf te profileren, dan snap ik dat dus. En ik wil je er graag bij helpen en inspireren. Het mooie is dat het nog nooit zo makkelijk is geweest als nu, met social media! Iedereen kan het dus jij ook. Misschien juist jij wel! Want je weet al precies hoe je mensen verbindt en hoe je ze kan activeren.
“Sociaal werkers zijn gemaakt voor social media, of misschien zelfs wel andersom.”
“Ik vind het heel erg fijn, dat jij je specifiek op zorg en welzijn richt (echt een hele andere tak van sport, wat veel social media goeroes niet altijd begrijpen!) en hou jouw kennis en expertise heel graag in mijn achterhoofd, Groetjes,”
Marja Van Schoneveld Adviseur Mobiliteit Zorg en Welzijn
Wat kost het?
Je krijgt 7 online modules, 10 instructievideo’s, een massa tips (speciaal toegespitst op het sociaal werk), een eindtoets en natuurlijk een werkboek. En dat voor maar…
97,- Euro excl 21% BTW
Bij volledige deelname aan de Online Basistraining Social Media voor Sociaal werkers (ID nummer: 275165) levert dit 4.75 registerpunten op voor het opleidingstraject voor bij Registerplein geregistreerde maatschappelijk werkers, sociaal agogen en ggz-agogen.
Levert 14 punten op voor de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering voor bij Registerplein geregistreerde cliëntondersteuners, sociaal juridisch dienstverleners en aandachtsfunctionarissen (onder geaccrediteerde scholing).
Geldt als één geaccrediteerde training voor bij Registerplein geregistreerde gezinshuisouders.
Ja! Ik meld mij nu aan voor deze online training!
Oh, … je wil eerst een kijkje nemen in de training? Dat kan!
Ik laat je één van de 7 modules zien, die waarin je ik vertel hoe je inspiratie voor je social media berichten kunt vinden. inclusief een werkblad dat je kan downloaden. Dan heb je die vast “in the pocket!”
KLIK HIER VOOR HET GRATIS VOORPROEFJE
Tot zo!